امام زین العابدین
 
بفرمایید دانلود
دانلود هر چیزی که بخواهی دنیای دانلود
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید این وبلاگ برای فارسی زبانان که گاهی سری به اینترنت میزنند هست . مهم نیست که همیشه میای یا الان اتفاقی اومدی و دیگه ام نمیای ، مهم اینه .خوشحالم که وبلاگ من اومدی من بچه ی .....هستم اگه نمی ترسی باید بگم که من خون آشامم ، البته نه از اون مدل تو فیلما ، عاشق خون دخترام . همه ی دوستای دخترم انگشت هاشون زخمه.تا بعدا
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 11 آذر 1390برچسب:مقاله ها چهارده معصوم ع, :: 15:12 ::  نويسنده : hidden

علی بن حسین

امام شیعه


زین العابدین

نقش

چهارمین امام شیعیان

نام

زین العابدین

کنیه

ابالحسن

زادگاه

مدینه و به روایتی کوفه

مدفن

قبرستان بقیع، مدینه

لقب(ها)

زین‌العابدین
السجاد
ابن‌الخیرتین

المین

پدر

حسین بن علی

مادر

غزاله یا سُلافه و یا بنابر روایات شیعه شهربانو

فرزند(ان)

محمد باقر، زید بن علی

طول عمر

پیش از امامت ۲۳ سال
(
سال ۳۸ تا ۶۱ پس از هجرت)

دوران امامت ۳۴ سال
(
سال ۶۱ تا ۹۵ پس از هجرت)

علی · حسن · حسین
سجاد · محمد باقر · جعفر صادق
موسی کاظم · رضا · جواد
هادی · حسن عسکری · مهدی

علی بن حسین (۱۵ جمادی‌الاول سال ۳۶ هجری (صحیح‌ترین قول) و یا سال ۳۸ هجری  - ‏ ۱۲ یا 18 یا ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری) ملقب به سجاد و زین‌العابدین چهارمین امام شیعیان است. مادرش، به اعتقاد بسیاری از شیعیان و تعداد قابل توجهی از سنی‌ها، شهربانو دختر یزدگرد سوم ساسانی (پادشاه ایران) بود. ولی به روایت ابن قتیبه و ابن سعد مادر وی کنیزی از اهالی سند دانسته شده‌است، نام این کنیز را غزاله یا سُلافه آورده‌اند.

محتویات

 [نهفتن